DiBO NV - Internationale IT-support

21 | 11 | 2016
Het uitvallen van of een grote storing in het netwerk, het is de nachtmerrie van vele IT'ers. Een partij achter de hand hebben die op alle mogelijke momenten hulp kan bieden, zorgt meestal voor een geruststelling. Belangrijk is natuurlijk ook dat gemelde problemen snel opgepikt en opgelost worden, zodat een downtime van het netwerk vermeden wordt. Incrius fungeert dan ook als de externe IT-support voor DiBO NV.
Voor reinigingsmachines van alle aard kunt u bij DiBO NV terecht. Het bedrijf is in 1970 ontstaan in het Nederlandse Valkenswaard, waar het zich in de beginjaren specialiseerde in de verkoop van hogedrukreinigers. Zo'n 10 jaar later begon het bedrijf zelf met de productie van koud- en warmwaterhogedrukreinigers en opende een tweede vestiging in Arendonk, België. Ondertussen heeft DiBO NV meerdere vestigingen in België en Nederland en heeft het ook een filiaal in Duitsland en Frankrijk. Door de jaren heen is het bedrijf een gekende speler geworden op het gebied van de productie en het ontwerpen van professionele reiningsmachines, -installaties en -systemen. Gaat het nu om hogedrukreinigers, reiniging van vloeren, voertuigwasinstallaties, drukverhogingsunits of zelfs hygiëne-uitrustingen, voor dit alles kunt u bij DiBO NV terecht.

Voor IT-support doet DiBO NV beroep op Incrius.

"Een stilstand van het netwerk is iets wat we ons uiteraard niet kunnen permitteren", start John Burmanje, IT-manager bij DiBO NV. "Daarom is het belangrijk om goede support achter de hand te hebben". Het IT-team van DiBO NV bestaat uit 2 personen die voor de dagdagelijkse support zorgen, maar soms is er ook nood aan externe kennis. Microsoft licentiebeheer en alle zaken hieromheen zijn noodzakelijk voor het goed blijven draaien van het netwerk en de business. Daarom doet het bedrijf hiervoor beroep op Incrius. Zo kunnen de interne IT'ers zich bezighouden met andere zaken.
Een plek hebben waar men terecht kan als er vragen zijn over bijvoorbeeld het upgraden of uitbreiden van het netwerk, maar ook het meedenken aan oplossingen en het geven van suggesties voor de verbetering van IT, behoren tot de definitie van IT-support voor DiBO NV. Zo zorgde Incrius onder andere voor het comprimeren van de mail server database na de verhuis van diverse mail accounts, het opzetten van VMware na de implementatie van nieuwe servers (update naar 2008 R2), de upgrade naar de laatste Xen servers voor de Citrix omgeving, het aanpassen van de NetApp naar de laatste updates, maar ook de installatie van de file en mail archivering.

“Wanneer er een ‘brandje’ ontstaat dat we zelf niet kunnen oplossen, sturen we een mail naar de helpdesk met de uitleg van de storing. Is dit dringend dan wordt deze mail gevolgd door een telefoontje”, verklaart John Burmanje. Voor allerlei IT-problemen heeft Incrius Support+ in het leven geroepen. Door een mailtje te sturen naar helpdesk@incrius.be, krijgen de medewerkers van Incrius het probleem onmiddellijk te zien. “Het grote voordeel van Support+ is dat we een reactie krijgen dat onze melding in behandeling is en de ervaring leert ons dat zodra het probleem gemeld werd in het ticketingsysteem, het ook heel snel afgehandeld wordt”, gaat John verder.

Uiteraard heeft elk bedrijf zijn vaste werkuren, maar gebeurt het wel eens dat er een dringend probleem ontstaat buiten deze u, aarzel dan niet om van onze diensten gebruik te maken.

Uiteraard heeft elk bedrijf zijn vaste werkuren, maar gebeurt het wel eens dat er een dringend probleem ontstaat buiten deze uren of dat een bepaalde implementatie enkel mogelijk is als er niemand aan het werk is. Ook dan kan DiBO NV op Incrius rekenen. Zo zorgde Incrius voor het comprimeren van de Exchange database buiten de werkuren van DiBO NV. John Burmanje: “Ook na de officiële werkuren van Incrius, is de technische dienst beschikbaar. Hebben we een dringend probleem dat niet kan wachten, kunnen we hen altijd opbellen en worden we verder geholpen, remote of ter plaatse".

De samenwerking met de helpdesk van Incrius wordt door de IT-medewerkers van DiBO NV als positief ervaren. “Door de vakkundige en snelle oplossingen van de aangemelde problemen, is er de afgelopen 4 jaar geen stilstand geweest in ons netwerk”, besluit John Burmanje. Het bedrijf is dan ook zeker van plan om in de toekomst te blijven samenwerken met Incrius, zowel wat de helpdesk betreft als voor bepaalde projecten. Zo zal Incrius binnenkort zorgen voor de implementatie van een nieuwe archive voor files, om de oude userdata die explosief aan het groeien is, te plaatsen op een nieuwe HP storage.

John Burmanje
IT-manager DiBO NV
www.dibo.com


Iedere maand tips & advies in jouw mailbox betreffende onze bedrijfscontinuïteit en andere oplossingen?

Referenties

Onze klanten zijn, naast het volledige Incrius-team, ons dierbaarste bezit. Ze vertellen zelf hoe onze diensten hun noden invulden en welke impact dit had op hun organisatie.
Meet us

Ons bedrijf is gelegen in Laarne. Incrius levert diensten in heel België met Vlaanderen als belangrijkste focus.

News

Incrius is genomineerd tot VOKA Plato ambassadeur 2017