Cerm - Microsoft Office 365

21 | 11 | 2016
Enerzijds was een oude mailserver aan vervanging toe. Anderzijds wilden de medewerkers via de cloud toegang tot e-mail en documenten. Om tot de best passende oplossing te komen, riep softwarehuis Cerm de expertise van een specialist in. Incrius adviseerde en implementeerde Microsoft Office 365.
Cerm is een softwarehuis voor de grafische sector. Het bedrijf uit het West-Vlaamse Oostkamp ontwikkelt managementsoftware voor narrow web printing. Eenvoudig uitgelegd gaat het om een ERP-pakket voor drukkerijen. Het pakket ondersteunt de complete administratie, van planning en het beheer van grondstoffen, tot productie, verkoop, facturatie en logistiek. Tegelijk biedt de oplossing daarbij een uitgebreide reeks koppelingen naar andere pakketten uit de grafische industrie, onder meer in verband met prepress. Cerm is actief in Europa, de Verenigde Staten en Australië. Het bedrijf telt 38 medewerkers. In het hoofdkantoor van Cerm in Oostkamp vindt de ontwikkeling van de software plaats. Daarnaast heeft het bedrijf consultants in dienst die bij klanten de workflow opstarten, met de software als ondersteuning. Verder is er ook een afdeling voor technische assistentie.

Externe expertise

"Onze mobiele medewerkers gingen een tijd met Google Apps aan de slag", zegt Nico Delaere, Technical support manager bij Cerm. "Op zich bood die oplossing alle nodige functionaliteit, maar uiteindelijk gaven de medewerkers toch aan dat ze hun vertrouwde Office-omgeving misten." Toen bij Cerm ook Exchange 2003 aan vervanging toe bleek, besliste het bedrijf uit te kijken naar een nieuwe oplossing. In de praktijk ging het voor Cerm daarbij tussen Google en Microsoft. "We hadden Incrius intussen leren kennen via enkele gemeenschappelijke klanten", vertelt Nico Delaere. "We riepen voor dit project de hulp van Incrius in, omdat we hiervoor op een specialist wilden vertrouwen." Toen Incrius de mogelijkheden van Microsoft Office 365 had voorgesteld, was de keuze voor Cerm snel gemaakt. Vandaag maken alle medewerkers van Cerm gebruik van Office 365.
Belangrijk is dat onze medewerkers met Office 365 binnen de vertrouwde Microsoft-omgeving konden blijven", aldus Nico Delaere. "Naast de functionaliteit rond e-mail, contacten en agenda, bood Office 365 het extra voordeel dat in die omgeving ook de licenties voor Office-toepassingen makkelijk beschikbaar zijn." Cerm rekende op Incrius omdat het bedrijf de migratie snel en doelgericht wilde aanpakken. "Ieder zijn job", vindt Nico Delaere. "Dit is niet meteen onze specialiteit. We hadden voor Office 365 niet de nodige expertise in huis. Om snel resultaat te kunnen boeken en beginnersfouten te vermijden, schakelden we daarom Incrius als implementatiepartner in." Aansluitend rondde Cerm zelf de verder inrichting van de nieuwe omgeving af.
Voor de medewerkers van Cerm biedt Office 365 het voordeel dat ze alle benodigde informatie altijd bij de hand hebben. Een internetverbinding volstaat om toegang te hebben tot e-mail, agenda, documenten, enzovoort, op om het even welke locatie en met eender welk device. "Incrius wees ons echter op nog andere voordelen", zegt Nico Delaere, "ook buiten het kader van Office 365." Zo was het Incrius dat Cerm het advies gaf om zich te certificeren als Microsoft Gold Partner. " We werken heel intensief met demo- en testomgevingen, onder meer om onze oplossingen te demonstreren op vakbeurzen en bij potentiële klanten. Dankzij virtualisatie kunnen we voor prospecten ook makkelijk een demo-omgeving opzetten." Als Gold Partner geniet Cerm daarbij van voordelige licenties. "Dat was een goede tip van Incrius. We werken met MSDN-accounts (Microsoft Developer Network)." Op die manier beschikt Cerm voor alle omgevingen over de juiste licenties. "Het is een mooi voorbeeld van hoe de consultancy van Incrius hier voor toegevoegde waarde zorgt", besluit Nico Delaere. "Dankzij het advies van Incrius konden we de best passende oplossing kiezen. Dat is ook de manier waarop wij met onze klanten willen samenwerken. Het was logisch om die lijn in de samenwerking met Incrius consequent door te trekken."


Cerm
Nico Delaere - Technical support manager
www.cerm.be

Iedere maand tips & advies in jouw mailbox betreffende onze bedrijfscontinuïteit en andere oplossingen?

Referenties

Onze klanten zijn, naast het volledige Incrius-team, ons dierbaarste bezit. Ze vertellen zelf hoe onze diensten hun noden invulden en welke impact dit had op hun organisatie.
Meet us

Ons bedrijf is gelegen in Laarne. Incrius levert diensten in heel België met Vlaanderen als belangrijkste focus.

News

Stem INCRIUS in de finale naar plaats 1 !